Hundregistret

Min hund smet och blev inlämnad till polisen. Men dom fick inte upp mig som ägare trots att han är registrerad på mig. Vad kan vara fel?
Sara

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Kontrollera att hunden verkligen är registrerad på dig genom att logga in i hundregistret och välja "mina hundar". Om hunden är registrerad på dig kan du kontrollera dina uppgifter om du valt att inte visas på internet. Polisen ska kunna se uppgifterna ändå om de beställt myndighetsinloggning men om de bara söker via "sök hund privatperson" ser de bara att ägaren valt att inte visa sina uppgifter.
    Roger Kundtjänst
  • Det har jag redan gjort och han är registrerad på mig och jag har valt att uppgifterna ska synas.
    Sara
  • Hej Sara!

    Varför inte Polisen hittade dig som ägare i sådana fall är svårt för oss att svara på eftersom hunden är registrerad på dig. Dubbelkolla att det registrerade chipnumret stämmer med chipnumret på klisterremsan på t ex vaccinationsintyg, stämmer allt borde de hittat dig om de inte skrev in fel chipnummer.

    Roger Kundtjänst