Hund ukraina

Hej, det finns en tjej från Ukraina som har flyktingstatus, har en hund som är i dåligt skick och akut behöver hjälp.  Flickan besökte veterinären, gav henne de sista pengarna, och läkaren kan inte få reda på hennes hund och beordrar henne att komma för ytterligare undersökningar, som för närvarande är 7 000 kronor, det finns inga sådana pengar, det finns inget arbete.  Kan du hjälpa henne på något sätt?Jag pratar inte så bra svenska, hon pratar inte alls, vi bor i Borås

Kommentarer

  • Hej,

    Jag förstår verkligen att det är en mycket jobbig situation.

    Vi har dock tyvärr ingen möjlighet att hjälpa till med kostnader för veterinärvård utöver de som är i samband med rabiestester vi ankomsten till Sverige. Vi har inga stöd eller bidrag för vård av djur som behöver veterinärvård.
    Lasse Kundtjänst