Hund följa med till arbete?

Hej,
Jag ska gå en valp om några veckor. En cavipoo som då också är allergivänliga. Jag driver en skönhetsklinik och undrar därför om ni vet vilka lagar/regler som gäller om jag vill ta med valpen till jobbet. Utifrån allergi och andra aspekter inom miljö etc, undrar jag vad som gäller.
Tacksam för vägledning!
Shima

Kommentarer

  • Hej Shima!

    Tack för att du kontaktat oss.

    Detta är inte en fråga för Jordbruksverket.

    Kontakta kommunens miljö och hälsoskyddskontor och länsstyrelsen för att se om det är frågor som de kan besvara.
    Emma Kundtjänst