Höns under kort period

Hej! Jag undrar vad som gäller om man hyr höns under en kortare period. Tex att man har höns i fritidshuset (utanför detaljplan) under sommaren?
Agnetha

Kommentarer

  • Hej Agnetha

    Om du ska ha höns, oavsett hur många och hur länge, behöver du registrera en anläggning - platsen där du håller djuren.

    Det gör du i e-tjänsten Registrera anläggning - plats med djur

    När du inte längre har hönsen kvar, kan du avregistrera anläggningen.
    Det utgår en årsavgift på 80 kr för att ha en anläggning registrerad.
    Lotta Kundtjänst