Höns

Får man släppa ut hönsen i inhägnad hönsgård? De går mat och vatten inne
Ingela C

Kommentarer

  • Hej Ingela

    Just nu har vi högriskområden i många kommuner.
    I dessa måste du ha dina höns inomhus om du säljer ägg.
    Om du inte säljer ägg får hönsen hållas utomhus, inhägnade.

    Du hittar vilka områden som är högriskområde på sidan om fågelinfluensa.
    På samma sida uppdaterar vi också när vi tar bort högriskområde (det gör vi när vi bedömer att smittorisken är låg). Troligen kommer vi inom kort göra just det.
    Det bästa är att du prenumererar på sidan, då får du ett mejl när vi uppdaterar informationen, både om vi tar bort högriskområden och om vi får nya utbrott. Prenumerationen finns längst ner på sidan.

    Aktuellt om fågelinfluensa
    Lotta Kundtjänst