Hitta en häst

Hej
Jag söker efter min gamla häst Classix Belle
Hennes UELN02940421
i år blir hon 30 år men gissar att hon kanske inte finns längre men vet inte hur jag ska få reda på det. Det är nämligen inte anmält till arabföreningen o ägaren har beklagligt nog gått bort så mina spår är tyvärr slut.
Måsteman Inte anmäla när en häst gått bort
om man inte gjort d till arabregistret insetts fallet var kan man annars hitta information om det?
Mvh
Marika Tevin
Marika

Kommentarer

  • Hej

    När en häst avlivas, eller dör på annat sätt, ska passet skickas till den organisation som utfärdat det eller som gjort den senaste registreringen, så att de kan makulera passet och registrera i sin databas att hästen är död. Det ska man göra senast 30 dagar efter att hästen dött. Om hästen slaktas på ett slakteri sköter slakteriet oftast passhanteringen.

    Denna hästen finns fortfarande sökbar i Centrala hästregistret vilket tyder på att hästen antingen lever, eller att passet inte har skickats in för makulering.
    Lotta Kundtjänst