Hästar

Hur länge ska man vänta med att låta hästar beta efter att konstgödsel spridits?
Kia Hildén

Kommentarer

  • Tack, jag har fått svar. Mvh Kia
    Kia Hildén
  • Hej Kia!

    Ber om ursäkt att vi inte svarat tidigare och skönt att du har fått svar.
    Skickar svaret som har inkommit från Miljöregelenheten.

    Om det finns någon karenstid kopplat till spridningen och betning står det som regel på förpackningen.
    Några generella riktlinjer känner vi inte till men konstgödsel löses som regel snabbt upp men är ni oroliga kontakta tillverkarna av konstgödningen för att få bättre vägledning.

    Svaret kommer från Miljöregelenheten.

    Marie Kundtjänst