Handväskor i ödle-/krokodilskinn

Har ärvt två handväskor av ödle-/krokodilskinn. Kan man sälja dem, är de av något intresse för någon eller vad gör man av dem?
Anne Stringberg

Kommentarer

  • Hej Anne!

    De flesta krokodiler är hotade arter och är CITES-listade på bilaga A. Om du vill sälja dem behöver ansöka om CITES-intyg för att få undantag om förbudet från försäljning.

    Läs mer om detta här på vår webbplats. Du behöver veta vilken art det är och titta i EU:s artlista under "Författningar" för att se vilken listning de har.
    Lena