Hampa utsäde lista över godkända sorter

Jag förstår inte ordningen där man som ny möjlig odlare av hampa inte kan hitta en lista över godkänt utsäde förrän i Mars.
Jag hittar heller inte en lista över förra årets godkända utsäde.
Man vill väl beställa utsäde redan året innan? Typ i December.
Jag funderar på att ev odla hampa till biobränsle då grödan verkar ge rätt stort antal ton per hektar

Kommentarer

  • Hej Erik!

    Tack för att du kontaktar oss. Jag kollar upp om du kan få återkoppling på detta.

    Reglerna kring fjolårets stöd tas bort när vi publicerar årets regler. Jag bifogar här en pdf med 2022 år regler och lista för hampasorter.

  • Hej Erik!

    Vår webbplats är uppdaterad med information om vilka hampasorter som är godkända för 2023:
    Odla hampa
    Sara Kundtjänst