Gårdsstöd.

Hur gör jag för att byta till vem stödet går ? Jag har i fjor fått stödet på mitt konto, men vi har efter det fått klart med ett aktiebolag. Det är idag bolaget som driver gården, behöver därför ändra så stödet kommer rått.

Kommentarer

  • Hej Ingemar.

    Tack för att du kontaktar oss.

    • Till att börja med behöver du kontakta din länsstyrelse för att få ett kundnummer till ditt AB.
    Du når dem på tel. 0771-67 00 00 (välj alternativ 2 eller vänta kvar i tonvalet). Om du bor i Västernorrland ringer du istället 0611-34 90 70.

    • För att logga in i SAM internet behöver den som ska göra ansökan ha en fullmakt från bolaget.
    Eftersom fullmakten gäller ett företag måste man ansöka om det på blanketten Fullmakt - E-tjänster .

    • Tänk också på om utbetalningarna ska göras till nytt konto behöver ni ändra kontonummer.
    Du anmäler/ändrar enklast ditt kontonummer via Mina sidor.
    • Logga in
    • Välj Kunduppgifter i menyn till vänster
    • Klicka på knappen Ändra, som du hittar till höger ovanför dina uppgifter
    Du kan nu skriva in ditt kontonummer. Tänk på att skriva siffrorna i en följd utan mellanslag eller några tecken. Stöd kan bara betalas ut till bankkonto eller bankgiro (inte plusgiro).

    Det finns också en blankett för att anmäla kontonummer.

    Önskar dig en fin dag!

    Marie Kundtjänst