Vem är författare och källhänvisning för er webbplats?

Hej,

För att kunna använda jordbruksverket som en godkänd källa i skolarbete är det viktigt att författaren till texten och vem som är ansvarig för att informationen är korrekt skrivs ut tydligt på hemsidan. Det är också bra att skriva ut var informationen kommer från och se till att det är enkelt att analysera trovärdigheten.
Kan det åstadkommas? Finns det redan på hemsidan utan att jag lyckats hitta det? Finns det något sätt att ta reda på författaren och förstahandskällorna om det inte står på hemsidan?

Med vänliga hälsningar,
Michaela

Kommentarer

  • Hej Michaela!

    Vi är regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygdsutveckling vilket innebär att våra olika experter på Jordbruksverket ansvarar för att informationen på vår webbplats är korrekt.

    Du kan ange Jordbruksverkets webbplats som källa om du använder information från vår webbplats i exempelvis skolarbeten.
    Maria Kundtjänst
    (Uppdaterad )