Flytta min hund fran USA till Sverige

Hej, jag har en

Min service dog, skulle jag vilja flytta fran USA dar jag numera bor storsta delen av aret till Sverige dar jag kommer borja spendera mer tid. Hur fungerar det?
Hur fuNgerar processen. Med tanke pa att han ar en service dog sa far jag flyga med honom i

vanliga halsningar, Anna Nordqvist

Kommentarer

  • Hej Anna!

    För att resa med hund till Sverige från ett land utanför EU där rabiessituationen dokumenteras och följs så är det följande regler:
    • Hunden ska vara id-märkt.
    • Hunden ska ha en giltig vaccination mot rabies.
    • Hunden får resa tidigast 21 dagar efter grundvaccination mot rabies.
    • Hunden ska ha ett veterinärintyg (utfärdat av en officiell veterinär) eller ett EU-pass.
    • Hunden ska ha en djurägareförsäkran.
    • Hunden ska kontrolleras vid Entry Point.