Får

Om jag har 10 tackor och en ligghall på 100 kvm. Hur stor del av den ytan måste jag ströa?

Mvh
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Tack för din fråga.

    Vänd dig till din länsstyrelse och be att få prata med en handläggare som kan svara på frågor om miljön i ligghallar avseende får.

    Det är länsstyrelsen som är kontrollmyndighet när det gäller djurskyddet i Sverige och de kan även göra bedömningar ute på plats.
    Emma Kundtjänst
  • Jag skulle gärna vilja ha en tolkning av den centrala myndigheten, jordbruksverket då det finns utrymme i föreskriften av olika tolkningar
    Maria
  • Hej Maria!

    I och med att det är länsstyrelsen som är kontrollerande myndighet så är det de som tolkar regelverket. Du behöver vända dig till dem.

    Sara Kundtjänst