Fågelinfluensa

Vad för tak ska det vara i hönsgården vid hobbyverksamhet? Räcker det med ett nät?

Kommentarer

  • Hej Britta!

    Tack för dina frågor.

    • Om skyddsnivå 3 råder i ditt område ska taket vara tätt, det går däremot bra med nätväggar.
    • Om skyddsnivå 2 råder i ditt område finns inget krav på tak men det minskar så klart risken.
    Du kan läsa mer om vad som gäller här på vår webbplats. Klicka på plus-tecknen för ytterligare information.