Ej Godkänt beslut 2023

Jag ansökte förra året om att få ändra åkermark till betesmark ej åker. Jag har ännu inte fått svar på om det gått igenom. Hur ska jag söka på marken i år? Ska jag ange det som Betesmark ej åker Grödkod 52 i år igen?
Rickard Kängström

Kommentarer

  • Hej Rickard!

    Om marken fortfarande är klassad som åkermark har den inte klassats om.

    När du är inne i SAM Internet kan du klicka på det aktuella blocket i Block- och skifteslistan till vänster om kartan. Tryck sedan på Block i menyn över kartan och välj Visa blockinformation. Där kan det finnas en förklaring till varför blocket inte har bytt ägoslag.

    För åkermarker som betas kan du använda grödkod 49 eller 50.
    Här kan du läsa mer om grödkoder: Grödkoder - Jordbruksverket.se

    Svaret kommer från länsstyrelsen.
    Anna Kundtjänst