CITES-intyg

Har fått en vargpäls + hatt av mina föräldrar.1970-talet. Jag tänker försöka sälja den eftersom mina nära inte önskar överta den. Jag vill undvika att dom ska få problem när jag inte finns. Säljaren har skrivet brev om köpet hos hans  firma. Jag har inget kvitto.
Pälsen väger ca 3,5 kg.
Helen Wangvik

Kommentarer

  • Hej Helen!

    Tack för att du kontaktar oss. För att kunna sälja den behöver du ansöka om ett CITES-intyg för dem en enhet och då måste pälsen och hatten följa varandra hela tiden, annars var för sig.

    Du gör ansökan i vår e-tjänst och skickar med brevet och bild på pälsen och hatten.
    Maria Kundtjänst