Byte av ägare katt

Jag ska byta till mig som ny ägare av vår katt. Men får upp att förra ägare. har valt att vara anonym. Så jag kan inte byta själv. Hur går jag tillväga?

Tack
Kajsa Wallmark

Kommentarer

  • Hej Kajsa!

    För att registrera ett ägarbyte av en katt måste du logga in i Kattregistret.

    Välj där Registrera katt och sedan Registrera ny ägare.

    De uppgifter du behöver för att registrera en ny ägare är kattens id-nummer (tatuering eller chip beroende på hur den är märkt) och tidigare ägarens personnummer samt dina egna uppgifter som ny ägare.
    Sara Kundtjänst