Beräkning av lagringsbehov för stallgödsel

Jag undrar om den framräknade gödselmängden i mallen på Jordbruksverkets hemsida räknar ut hela årets gödselproduktion eller om det är producerad gödsel enbart för lagringsperioden? Jag menar mallen som ser ut så här:

Agneta Den Braver

Kommentarer

  • Hej Agneta!

    Det som i mallen räknas fram under gödselmängd bygger på den angivna lagringstiden och är den mängd som behöver lagras under de 10 månaderna, så visar alltså inte hela året. Däremot visar kolumnerna Tot P och Tot N per år.

    Hoppas detta ska hjälpa dig - dyker det upp ytterligare frågor är du annars välkommen att höra av dig igen!
    Anna Kundtjänst