Avmaskning dvärgbanmask

Hej!
Jag kommer att resa till Norge med min hund i sommar och känner till att det kvävs avmaskning mot dvärgbandmask. Det gäller ju dock att resa in inom 24 timmar för att det ska vara godkänt. Jag har hört talas om att det finns någon annan form av avmaskning som håller mycket längre tid. Frågade min veterinär, men hon kände inte till det utan hänvisade till er. Eftersom vi kommer att resa lite fram och tillbaka mellan Sverige och Norge, så fungerar det inte så bra med den vanliga avmaskningen. Är detta en behandling som finns och som du känner till. Hur fungerar det i så fall?
MVH
Britt-Marie Nylander

Kommentarer

  • Hej!

    Du behöver kontakta den norska myndigheten Mattilsynet, Sverige har inget krav på avmaskning så det är deras regler som gäller.
    Roger Kundtjänst