Hur avregistrerar man avliden hund?

Ska man på något sätt registrera att hunden avlidit? Han står med bland mina hundar nämligen.

Kommentarer

  • Hej Eva

    Ja, när en hund avlider ska man avregistrera den ur centrala hundregistret.
    Det gör du genom att logga in i e-tjänsten Hundregister.
    Där klickar på du på Ändra knappen på den hund det gäller.
    Fyller i avlidendatum.
    Granskar och skickar in.
    Då avregistreras hunden ur registret.
    Lotta Kundtjänst
    (Uppdaterad )
  • Hej
    Varför finns ingen information hur man avregistrerar sin katt om den avlider, i nya kattregistret?
  • Hej Arne!

    Du kommer att kunna avregistrera katten i kattregistrets e-tjänst, men ännu har den funktionen inte kommit. Det finns även en blankett att få hemskickad för att av registrera sin katt.
    Maria Kundtjänst