Åtagande av Skydds-zon i SAM

Min far hade marken innan där han hade åtagande för skyddszon, nu ska jag bruka marken och söker bidrag för skyddszonen. Har lagt in att jag vill ha åtagandet för marken/zonen i fråga, men behöver man även skicka in papper på att far överlåter åtagandet eller det sker per automatik när jag söker åtagande för marken?
Erik Knutsson

Kommentarer

  • Hej,

    Har din far ett pågående åtagandetar du över det (och söker inte nytt eget). Det är länsstyrelsen som hanterar det så vill du ha hjälp med hur du ska göra det kan du kontakta dem.

    Du kan läsa hur du går tillväga på sidan Överlåta eller ta över mark, djur eller åtagande

    Men har du fler frågor efter det så kan du som sagt kontakta länsstyrelsen på 0771 - 67 00 00 (välj val två eller vänta kvar så kommer du till länsstyrelsen)
    Lasse Kundtjänst