Årsavgift anläggning

Hej, jag har 5 burar med hamstrar och har en registrerad anläggning. Föder inte längre upp hamstrar.  Vad är det egentligen jag betalar för med årsavgiften? Det framkommer inte någonstans varför man ska betala en årsavgift för att stå med i ett register.
Patricia Söderkvist

Kommentarer

  • Hej Patricia!

    Om du inte längre säljer eller föder upp hamstrar så behöver du inte längre ha en anläggning registrerad. Du kan av registrera den i e-tjänsten Anläggningsregistret - platser med djur.
    Om du inte haft verksamhet med dem under 2024 så avsluta med ett datum under 2023 så du inte får en räkning nästa år med.

    Sara Kundtjänst