Arrende damm

Hej!
Jag har en grävd damm som en arrendator skapat för många år sedan i samband med annat arrende.
Nu ska vi göra upp ett arrende för enbart dammen.

1) Jag vet inte hur arrendet ska klassas - anläggningsarrende eller något annat?

2) Vad är riktvärdet på arrendeavgift för en damm? Är det kronor per kvadratmeter eller något annat?

Har sökt på nätet efter det här utan framgång.

Mvh
/Jacob Nilsson

Kommentarer

  • Hej Jacob!

    Tack för att du kontaktar oss.
    Vi har statistik om arrendepris på åkermark, betesmark och jordbruksmark.
    Statistiken baseras på undersökning till 1800 jordbruk, de får svara för sina 8 arealmässigt största avtal. Bl.a. får de svara på om något annat än mark påverkar priset. Men vi samlar inte in uppgifter om vad som påverkar priset eller om det t.ex. ingår dammar eller jaktarrende i arrendeavgiften.

    Vi hjälper inte till med att klassa arrenden utifrån vad som arrenderas och vi har inga uppgifter om arrende för dammar.

    Resultat från senaste undersökningen finns här.
    Maria Kundtjänst