äppelträd från Tyskland

Hej,
jag skulle vilja ta ett äppelträd från Tyskland till Sverige och plantera det i min trädgård. Är detta tillåtet?

Annette Kuhn

Kommentarer

  • Hej Annette!

    När du köper eller flyttar växter eller växtprodukter för eget bruk inom EU behöver du inget intyg som visar att de är friska. Det är som när du flyttar eller köper i Sverige. Du bör ändå alltid vara uppmärksam på att de växter och växtprodukter som du vill ta med till Sverige är friska.
    Roger Kundtjänst