Ansökan om nytt avtal för betesmark och slåtterängar

Jag hittar inte till den plats i den nya SAM-ansökan i datorn där jag kan söka om nytt femårigt åtagande för betesmarker med särskilda värden.
Med vänlig hälsning,
Egil

Kommentarer

  • Hej Egil!

    Först går du till Karta och skiften i SAM-internet och markerar skiftet så det blir grönt. Därefter trycker du på knappen ”ange gröda och stöd” uppe i den vita borden över kartan. Då öppnas en ny ruta där du kan trycka på en knapp för att söka nytt åtagande för miljöersättning för betesmarker och slåtterängar. När du tryckt på knappen väljer du åtagande nivå ”särskild skötsel”. Slutligen trycker du på knappen spara längst ner i rutan.
    För att skicka in ansökan skall du trycka på ”skicka in knappen” som finns till höger, men det är alltid bra att kontrollera Översikten innan man skickar in.

    Svaret kommer från länsstyrelsen.
    Beatrice Kundtjänst