Ansökan om betesstöd

Hej
Undrar vad som hänt med min ansökan. När jag senast var inne i tjänsten fanns en ansökan om betesstöd för 2023 från Niklas Elofsson på mina block. Nu är den inte kvar. Jag loggade in i tjänsten för att ändra den av Niklas inskickade ansökan då han inte kommer att ha betesdjur på min mark 2023. Vad gör jag för att korrigera/ändra/göra en ny ansökan som gäller 2023?

Tacksam om ni kan ringa mig på 076-103 72 10. Annars kan ni mejla: lillaboda@hotmail.com

Robert Runeson

Kommentarer

  • Hej Robert!

    Om det är Niklas som har sökt på marken är det han som måste ändra i sin ansökan. Kontakta stödhandläggarna på länsstyrelsen 0771-670000 val 2 kan de se om det fortfarande är sökt på din mark.
    Roger Kundtjänst
  • Hej Roger. Tack för ditt svar.
    Problemet är att Niklas Elofsson sökt stöd på min mark utan min tillåtelse. Hur kan han göra det?

    Hälsningar Robert
    Robert Runeson
  • Hej Robert!

    Det är en fråga du ska ställa till din länsstyrelsen som kontrollerar, handlägger och beslutar om stödet. Om två personer sökt på samma mark brukar det utredas för att se vem som har nyttjanderätt över marken. Så kontakta din länsstyrelse på numret min kollega angav ovan så kan de hjälpa dig vidare.
    Maria Kundtjänst