Anläggning och antalet hästar

Hur många häst anläggningar samt häst antal finns det i olika län 2023/2024.
i och med nya registreringen och anläggningssystemet med jordbruksverket så ska väl nyare statistik än 2016 finnas för ca antalet hästar och anläggningar existera?
Tack på förhand

M

Kommentarer

  • Hej M!

    Tack för din fråga.

    Det är vår djurregisterenhet som är ansvarig för vårt anläggningsregister. Du kan begära ut uppgifter genom att mejla till djurregister@jordbruksverket.se

    Önskar dig en fortsatt fin fredag!
    Emma Kundtjänst