Hur ändrar jag ett block?

Hur ändrar jag blockgräns mellan två befintliga block utan att behöva rita om gränsen när det angränsar vägg i vägg med ett annat block, utan att snudda över den andra blockgränsen??

Kommentarer

  • Hej Christina!

    Nu utgår jag från att båda dessa block är dina.
    • Om så är fallet börjar du med att rita om skiftet på det angränsande blocket
    • Högerklicka därefter på blocket du vill ändra och välj Föreslå ändring av block
    • Ange på vilket sätt du vill att blocket ska ändras
    • Rita sedan skiftet så som du vill att blockets gränser ska vara
    • Det är också viktigt att du därefter i menyn Ange gröda och stöd, anger rätt areal som du söker stöd för
    Hoppas att detta ska hjälpa dig!
    Anna Kundtjänst
    (Uppdaterad )