Mobiltäckning

Vad kan jag göra för att få en bättre mobiltäckning i nyproduktion?

John Mattson Fastighetsföretagen AB

Kommentarer

  • Hej!
    I dagens nyproduktion byggs det mer energieffektivt än tidigare, vilket bland annat innebär tätare fasader och fönster.
    I kombination med användning av allt högre frekvenser i mobilnätet kan medföra att signalerna har svårare att tränga igenom täta material. Detta kan i sin tur leda till en sämre inomhustäckning i nybyggda hus.

    Vad kan jag göra för att förbättra min mottagning?
    • Installera en signalförstärkare. Detta görs i samråd med din mobiloperatör.
    • Vissa operatörer har en bredare utsträckning av mobilmaster i ditt område. Se över om du behöver byta mobiloperatör.
    • Ring genom Wifi-samtal.
    Om jag behöver ringa nödsamtal?
    • Observera att nödsamtal 112 går att ringa trots dålig GSM-täckning. Nödsamtal skickas via mobilnätet när det är tillgängligt. Om mobilnätet inte är tillgängligt och du har aktiverat Wifi samtal går det att ringa nödsamtal via Wifi
    John Mattson Fastighetsföretagen AB