Hur hög hyra får jag efter stambytet?

Hej

Vi ska få vårt badrum stambytt, hur mycket högre hyra får jag?

Hälsningar

Kommentarer

  • Hej.

    Tack för din fråga.

    Den är olika beroende på vad det är för åtgärder i just din lägenhet, läge, antal rum och yta.

    Vi gör två typer av renoveringar - basuppgradering samt totaluppgradering. Basuppgraderingen innehåller ett så kallat stambyte och innebär en hyresjustering utifrån den nivå som vi och Hyresgästföreningen har kommit överens om i förväg genom förhandling.

    Totaluppgraderingen kan görs efter en basuppgradering och innehåller bland annat nya ytskikt i alla rum. Hyran för en totaluppgraderad lägenhet är lite högre, och förhandlas också fram med Hyresgästföreningen.

    Vid det första informationsmötet innan basuppgraderingen av din lägenhet börjar, så informeras du om den nya hyran.

    Med vänlig hälsning
    John Mattson Fastighetsföretagen AB
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.