Grovsopor i Rotsunda

Hej!

Vi som bor i Rotsunda har inte längre tillgång till grovsoprum. Hur och var ska vi lämna våra grovsopor?

Hälsningar,
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga. Bor du i Rotsunda så har du tyvärr inte längre möjlighet att använda grovsoprummet i ditt bostadsområde. Det står nämligen på Sollentunahems mark, och vi har inte nyttjanderätt till det.

    Vi kommer att ersätta grovsoprummet på bästa möjliga sätt, men det kan dröja tills en permanent lösning är på plats. Innan dess kommer vi därför med jämna mellanrum att ställa ut en container i området där du kan lämna brännbara grovsopor. Den första containern placerades ut under midsommarveckan. Har du registrerat en uppdaterad e-postadress på Mina Sidor så får du ett mejl med mer information i förväg.

    Har du föremål som du vill bli av med snabbare än så, eller om du behöver bli av med miljöfarligt avfall så kan du lämna avfall på någon av återvinningscentralerna. Sollentuna kommun har också en ambulerande miljöstation som stannar på olika platser enligt tidtabell.

    Mer information hittar du här på vår webbplats.

    Vänliga hälsningar,
    (Uppdaterad )