Förlorar jag min kötid om jag flyttar in i U25?

Hej,

Vad händer med min kötid i Bostadsförmedlingens kö om jag tackar ja till erbjudande om en ungdomslägenhet med 4 års boendetid? Blir min kötid nollställd? Tacksam för svar!

Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga! Nej, din kötid nollställs inte. Du behåller din kötid hos Bostadsförmedlingen - och samlar på dig fler ködagar - under hela din boendetid i U25.

    Detta gäller oavsett om du bor kvar tills kontraktet löper ut, eller om du säger upp det själv.

    Vänliga hälsningar,