Hur informerar ni om brandskydd

Hur J.M. fastighet är säkra om brandskydd? Vad gör man om det brinner. Det saknas information i trapphuset!!
Ska man stanna kvar i lägenheten eller ska man springa genom trappan?
Hur länge klarar brand dörren?
Med vänlig hälsning
Yusuf

Kommentarer

  • Hej Yusuf!
    Tack för din fråga.

    På alla anslagstavlor i portarna finns det information om vad man ska göra om det börjar brinna. Alla lägenhetsdörrar som är av typen säkerhetsdörrar, och som vi alltid installerar vid stamrenovering, står emot brand och rökgaser i minst 60 minuter.

    Det finns också bra information om detta på vår webbsida under Bo hos oss. Läs mer om brandskydd här

    Hälsningar