Jag köpte en hammock för sex år sen och nu har den gått sönder, har jag garanti?

Hur lång garanti är det på hammocken Dalom?
Caroline Andersson

Kommentarer

  • Vad det gäller garantier följer vi alltid reklamationsrätten & konsumentköplagen. Efter sex år gäller garantin tyvärr inte längre. Det är inte heller någon garanti om det handlar om handhavandefel eller om produkten inte har skötts eller förvarats rätt enligt de skötselråd som följer med vid leverans. Vinterförvaring av utemöbler bör alltid ske skyddat, svalt och inte för torrt.
    Anders Mårtensson