Vilka intyg krävs om man är pensionär?

Hej!
Vi är på gång att byta vår bostad mot en bostad hos Haninge Bostäder.
Två av kraven är 1. Arbetsgivarintyg 2. Lönespecifikation.
Vi är bägge pensionärer med god inkomst.
Tyvärr har vi varken arbetsgivare eller lönespecifikationer. Vad önskar ni av oss i stället?

Kommentarer

  • Hej Bo,
    Om man får pension behöver vi ha in ett intyg från Pensionsmyndigheten där beloppet som utbetalas framgår samt specifikation för de tre (3) senaste utbetalningarna, alternativt utdrag från er bank på dessa betalningar i det fall specifikationer saknas. Har man även andra inkomster vill vi gärna kika på dessa intyg också.

    Önskar dig en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,