uthyrning av lägenhet

när man sagt upp lägenheten

får man då meddelande om när lägenheten läggs ut till marknaden?

vad gör jag om den som bor i min lägenhet vägrar flytta? Hur går man till väga?

mvh Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla och tack för din fråga!

    Man får en uppsägningsbekräftelse, så man vet avflyttningsdatumet. Man får inte något meddelande om när den läggs ut på marknaden då alla inte läggs ut till vår kö eller ska renoveras eller liknande.
    Kontraktsinnehavaren ansvar är att se till att lägenheten är tom till uppsägningsdatumets slut.
    Jeasmine Kundservice
  • Hej
    Jag undrar hur kön fungerar. Jag fick ett erbjudande som jag på och fick titta på. Vad jag förstår så är det dom första tio som får komma och titta på lägenheten. Jag tackade ja till den men fick den inte. Sen fick jag ett nytt erbjudande som jag också lämnade intresse på, men på den blev jag inte ens erbjuden att titta på. Hur kommer det sig.
  • Vi har nu gjort om så att de 3-4 första, som har högst poäng får gå på visning och samtidigt skicka in de efterfrågade dokumenten vi söker.

    Om du inte får komma på visning betyder det att de andra som sökte på just den lägenheten har högra poäng än vad du har. Det är olika personer med olika poäng som söker på varje lägenhet.
    Jeasmine Kundservice
  • Om man vill tipsa om andrahandsuthyrning hur gör man då?
  • Hej Camilla!

    Man får gärna ringa till vår kundtjänst på nummer 08-606 89 00, eller om man hellre vill mejla: info@haningebostader.se
    Man får om man vill vara anonym.
    Jeasmine Kundservice
  • Har ni någon näringslivsförtur, alltså om man bor någon annan stans i Sverige men fått jobb i Stockholm?

  • Hej Björn och tack för din fråga!

    Vi har inte näringslivsförtur eller några andra förturer, utan alla våra lägenheter förmedlas till den med högst poäng/stått längst i kön.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Jeasmine Kundservice
  • Finns det rum i källaren till exempel för förråd?
    Hur mycket ökar hyran varje år?
  • Hejsan och tack för dina frågor!
    I de flesta av våra lägenheter finns ett tillhörande förråd i källaren eller på vinden, men en del lägenheter har sitt förråd inne i lägenheten.
    Hyran för lägenheterna förhandlas fram varje år med hyresgästföreningen.
    Jeasmine Kundservice