Uppsägning

Hej!
Jag undrar om jag kan få kortare uppsägningstid än 3 månader. Jag vill flytta ut redan 1.April men uppsägningstiden är tills 31 Juni

Går det på något sätt få kortare uppsägningstid? Ni har ju flera års kö så det borde vara någon som vill ha lägenheten.

Kommentarer

  • Hej Heidi!

    Även om vi har lång bostadskö, tar det ungefär den tiden att få in en ny hyresgäst efter en uppsägning. Det ska besiktigas, läggas ut digitalt, vänta in visningar och sedan börjar granskning av intyg och annan dokumentation. Därför är det 3 kalendermånaders uppsägningstid på en lägenhet, och den kan vi inte förkorta. Då skulle vi kunna stå med tomma lägenheter och hyresbortfall som skulle kunna leda till högre hyror för alla.

    Jeasmine Kundservice