Uppsägning av lägenhet

Jag vill säga upp min lägenhet och undrar hur jag ska gå tillväga? Jag behöver även veta hur lång uppsägningstid jag har.

Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej Pierre,
    Du säger upp din lägenhet, parkering eller förråd på mina sidor under kontraktsuppsägning när du är inloggad.

    Uppsägningstiden är tre (3) månader.

    Om du t.ex. säger upp din lägenhet den 5 februari kommer kontraktet att avslutas den 31 majKontraktet avslutas alltid per den sista i månaden.

    Du kan även skriva ut en uppsägningsblankett och lämna den till oss personligen.
    Du hittar blanketter här!

    Med vänlig hälsning,
  • Hej, jag har en liknande fråga och skulle vilja veta så exakt som möjligt: om jag t.ex. säger upp min lägenhet den 1 (2) juni  - kommer kontraktet att avslutas den 30 september? inte den 31 augusti?
    1 juni - 31 augusti är ju exakt 3 månader.
    Eller spelar det ingen roll vilken dag i månaden skickar man in uppsägningsblankett  - den 1 (2) eller 29 (30) juni - ändå avslutas kontraktet den 31 september?  Vill man däremot att kontraktet avslutas den 31 juli - måste man då senast skicka in blanketten imorgon - den 31 maj? Tack för det exakta svaret.
  • Hej Anna!

    Det stämmer att det inte spelar någon roll vilket datum man lämnar in uppsägningen.
    Det är alltid 3 hela kalendermånader framåt som räknas.
    Dvs, oavsett om du säger upp ditt kontrakt den 1:a, 6:e eller den 29:e så är det de 3 hela månaderna framåt som räknas.
    Alltså; säger du upp ditt avtal den 2 juni, så räknas juli, augusti och september som 3 hela månaders uppsägning.
    Jeasmine Kundservice
  • Uppsägningstiden är alltid tre kalendermånader. Du behöver därför säga upp din lägenhet eller parkering senast vid månadsskiftet, tre månader före du vill flytta ut. Om du exempelvis vill flytta den 1 oktober måste du säga upp din lägenhet senast den 30 juni. Vi behöver ha din uppsägning i skrift.  Här finner du uppsägningsblanketten.
    Du kan också avsluta ditt avtal för bostad och parkering via mina sidor, under fliken "kontraktsuppsägning".
    Säger du upp din lägenhet, och även har parkering, sägs parkeringsplatsen upp per automatik med huvudavtalet dvs lägenheten.
    Haninge Bostäder
  • Hej! jag vill säga upp kontraktet, trots att jag gillar min lägenhet och området, min bovärd och alla grannar i huset. Den enda anledningen är de extremt irriterande grannarna på övervåningen. Vi klagade många, många gånger både till kundtjänst och till störningsjouren, det hjälpte ett par dagar, men sedan började vrålet igen. Men nyligen fick vi veta att de själva letar efter en flytt. Fråga: om jag skickar in uppsägningsblankett till er, kan jag dra tillbaka det inom 3 månaders uppsägningstid pga ändrade omständigheter?
    Tacksam för svar
  • Hej Göran!
    Vad trevligt att höra att du är nöjd i övrigt utom just din situation med din granne. Dessvärre vet jag att det oftast tar tid att få någon flyttad/avhyst eller liknade, då det behövs mycket innan det sker. Men man kan inte ta tillbaka en uppsägning, eftersom när vi får in den, så börjar arbetet direkt med att få ut den, så vi inte står med tomma lägenheter.
    Jeasmine Kundservice