Ungdomslägenheter

Vi på Haninge bostäder vill ge Haninges unga en chans att få sin egen lägenhet och har ca ett 50-tal ungdomsbostäder som kan sökas av unga mellan 18-26 år.

Boendetiden är upp till 4 år och det går inte att använda bostaden till lägenhetsbyte. Man behåller sina köpoäng, för att möjliggöra en framtida flytt inom Haninge Bostäder.

Vi lägger ut lediga ungdomslägenheter på samma sida som våra vanliga lägenheter men de kommer att vara uppmärkta med ett U, samt stå skrivet i texten att denna lägenhet endast kan sökas av ungdomar mellan 18-26 år (Man kan ställa sig i vår bostadskö från dagen man fyller 16 år)

Du vet väl att du kan skapa en prenumeration på lediga lägenheter till din mejl, så du inte riskerar att missa någon.

I våra ungdomsbostäder ingår oftast uppvärmning, el och vatten i hyran. (dock finns några undantag).

Vi har för tillfället ungdomsbostäder på följande adresser:

  • Folkparken 3 och Folkparken 9
  • Häggvägen
  • Lisebergsvägen i Vendelsö (kommer under hösten/vintern)
  • Några enstaka på annan adress

Haninge Bostäder

Kommentarer

  • Hej!vd händer med ungdomen efter fyra år? Kickas den ut och Blir bostadslös ?
  • Hej Lina!
    När man får en ungdomsbostad hos oss, så nollas inte poängen, och man kan då söka en ny ungdomsbostad om man inte har fyllt 27 år, eller så har man förhoppningsvis fått ihop poäng till en annan vanligt lägenhet.
    Jeasmine Kundservice
  • Hej
    Vad ligger hyran på ungdomslägenheterna?
    //Patrik
    Patrik
  • Hej Patrik!
    Hyran för 2023 ligger på mellan 3 500 - 4 500 kr/mån och då ingår även elen och dessa lägenheter ligger på Folkparken. Vi hyr även ut några ungdomsbostäder i Vendelsö, på Lisebergsvägen åt Haninge Kommun, och de kostar ca 5 500 kr/mån.
    Jeasmine Kundservice