Ungdomslägenheter

Tappar en köpoäng om en tackar ja till en ungdomslägenhet? Upphör kontraktet när en fyller 26 år?

Kommentarer

  • Hej Lisa och tack för dina frågor!
    Man behåller sina poäng om man tecknar kontrakt på en ungdomslägenhet.
    Man får max bo i fyra år, och man måste skriva kontrakt innan man fyller 26 år.
    Jeasmine Kundservice
  • Hej.
    Vad händer efter de max 4 åren? Erbjuder Hanige bostäder något eller måste man försätta leta efter på egen hand ?
  • Hej Natalia!
    Man måste söka lägenhet på egen hand, förhoppningsvis har man fått ihop så mycket poäng/kötid att det räcker till en lägenhet. Vi rekommenderar alla, att även ställa sig i andra bostadsköer.
    Jeasmine Kundservice
  • Hej!
    Hur man får poäng?
  • Hejsan!
    När man har registrerat sig i vår bostadskö, får man 1 poäng per dygn.
    Glöm inte att man måste logga in minst en gång per 18 månader (1,5 år) för att inte raderas automatiskt.
    Jeasmine Kundservice
  • Kan man söka ungdomslägenhet även om man inte bor i Haninge?
  • Hej!
    Ja man söka våra ungdomslägenheter även om man inte bor i Haninge kommun idag.
    Tanja Verksamhetsutvecklare