Skriva på en person till på kontraket

Jag har ett lägenhetskontrakt hos Haningebostäder och har gift mig/blivit sambo. Får vi skriva in sambon/maken/makan på hyresavtalet?
Haninge Bostäder

Kommentarer

  • Nej, man kan inte skriva in någon i ett befintligt kontrakt i efterhand. Hyresavtalet är en juridisk överenskommelse mellan Haningebostäder och den person som står på kontraktet. Äktenskapslagen/sambolagen skyddar bådas rätt till lägenheten vid en eventuell separation oavsett vems namn som står på avtalet.
    Haninge Bostäder