Jag ska flytta och vi ska ansöka om skilsmässa och skiljas

Vi ska skiljas båda står på kontraktet. Hur gör vi?

Hälsningar
Lisa

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Ni ska lämna in en ansökan om överlåtelse av hyresavtal. Följande handlingar ska bifogas ansökan:

    Överlåtelseansökan

    •Familjebevis som styrker sammanboende
    •Vid behov, bodelningsavtal/dom om äktenskapsskillnad. Om skilsmässa inte hunnit träda i kraft ska ansökan med stämpelavgift från Tingsrätten bifogas
    •Inkomstuppgift, så som aktuellt arbetsgivarintyg, samt de tre senaste lönespecifikationerna eller inkomst från tex A-kassa/pension för den som önskar överta lägenheten.
    Det är ca 1 månads handläggningstid från månadsskifte.

    Hälsningar
    Helena Uthyrare