Retroaktiv hyra

Vad betyder retroaktiv hyra?
Haninge Bostäder

Kommentarer

  • Vid vår årliga förhandling med hyresgästföreningen gällande hyran, bestäms utöver det nya beloppet även från vilket datum den nya hyran ska börja gälla.
    Förhandlingen kan ibland dra ut på tiden vilket medför så kallad "retroaktiv hyra".
    Det betyder att våra hyresgäster kommer att få ett tillägg i efterhand för de månader som de betalat den gamla hyran.
    Vid förhandlingarna bestäms också om den retroaktiva hyran ska delas upp på 3 tillfällen (ex.mars, april och maj fakturan) eller betalas i en klumpsumma på första fakturan efter förhandlingarna är klara.
    Mvh Kundtjänst Haninge Bostäder
    Jeasmine Kundservice