Medsökande

Hej. Kan jag lägga till min pojkvän som medsökande?

Kommentarer

  • Hej Jessica!
    Vi använder oss inte av medsökande längre, utan alla ska stå personligen i vår bostadskö. Dock kan man sammanräkna sina inkomster om man ska bo tillsammans den dagen man blir aktuell för en lägenhet.
    Jeasmine Kundservice
  • Hej.
    Får ens partner stå med på avtalet när man blir aktuell för en bostad?
    Det är ju en trygghet för ens partner ifall man skulle gå skilda vägar längre fram.
    Mvh jessica
  • Hej!
    Bra fråga!
    Svaret på den frågan är nej, vi skriver bara en person på avtalet och det är personen som har sökt med sina poäng.
    Är ni båda folkbokförda på adressen samtidigt och är sammanboende, gäller sambolagen.
    Vid separation eller liknande ansöker man om överlåtelse av avtalet och då följer vi reglerna för överlåtelse.
    Här kan du läsa mer om överlåtelse på vår hemsida!
    Ha det gott!
    Jeasmine Kundservice
  • hej jag och min fru står i er bostadskö och vill söka tillsammans och våra inkomster skall raknas  ihop. hur kan man göra när medsökande har tagits bort?
    mvh
  • Hej,

    När ni blir erbjuden en lägenhet så lämnar ni bägge in era uppgifter, så lägger
    vi ihop era inkomster.