Lägenhetsbesiktning, hur fungerar det?

Hur går besiktningen till när man har sagt upp sin lägenhet?
Haninge Bostäder

Kommentarer

  • Alla lägenheter besiktas när en hyresgäst flyttar ut. Under besiktningen bedömer vi lägenhetens skick, och om det finns saker som behöver åtgärdas. Om det blivit skador eller onormalt slitage på lägenheten så ansvarar du för att antingen reparera dessa, eller stå för kostnaden för att få dem reparerade. I anslutning till flytten görs två lägenhetsbesiktningar, en förbesiktning och en avflyttning/städbesiktning.
    Haninge Bostäder