Köpoäng

Om jag byter min lägenhet hos HB mot en annan i ett annat bostadsbolag, vad händer med mina köpoäng då?
Solveig

Kommentarer

  • Hej Solveig!

    Om du säger upp din bostad ska du se till att du har en intresseregistrering som bostadssökande hos Haninge Bostäder. Du har då kvar din kötid som är från inflyttningsdagen i nuvarande lägenhet. Du förlorar då din extra köpoäng som du har som hyresgäst som är 0,5 poäng. Så nu har du 1,5 köpoäng per dag och säger du upp bostaden kommer du ha 1 poäng per dag.
    Helena Uthyrare