Kopia på uppsägningskontrakt hos annan hyresvärd

Hej
Såg att det fanns en extra bilaga man kan få skriva på om man inte har hunnit sälja sitt hus/ bostadsrätt innan man skriver kontrakt med er.
Finns det likande om man bor hos en annan hyresvärd i dagsläget? För man vill ju inte säga upp en befintlig hyreslägenhet om man inte har fått skriva på ett hyreskontrakt för en ny lägenhet.

Kommentarer

  • Hej!
    Du behöver ska inte säga upp din lägenhet innan du får ett godkännande av oss. Vi behöver däremot få in referenser från din nuvarande fastighetsägare om du kommer på tur för en bostad. Blir du godkänd får du sedan ett muntligt ok från oss och då vill vi se att bostaden är uppsagd innan vi skickar nya kontraktet. Vi löser det då i samråd med dig.
    Hälsningar

    Helena Uthyrare
  • Tack för svar.
    Hur får man referenser från sin hyresvärd och vad ska de innehålla?
  • Hej!

    Jag bifogar en blankett som du kan använda. Den ska vara aktuell så använd den om du kommer på tur för en bostad.
    Hälsningar
    Helena Uthyrare