Jag äger en villa kan jag hyra lägenhet hos er då?

Jag ska separera men vi vill vänta tills barnen blir större innan jag säljer min nuvarande bostad

Kommentarer

  • Hej Magnus!

    Tack för din fråga. Nej du kan inte stå kvar som delägare/ägare av villa om du tecknar kontrakt på en hyreslägenhet hos oss. Ett särskilt tilläggsavtal tecknas i samband med avtalstecknandet.
    Om du innehar annat permanent boende såsom villa, bostadsrätt eller radhus måste kopia på försäljningsuppdrag uppvisas innan kontraktsskrivning. Du måste inte sälja innan du får en bostad hos Haninge Bostäder men inom sex månader ifrån när hyresavtalet börjar gälla ska du uppvisa intyg på att villa/bostadsrätt eller radhus är sålt eller överlåtet. Om intyg på försäljning inte har uppvisats säger Haninge Bostäder upp hyresavtalet då förutsättningen för hyresavtalet inte uppfylls.

    Uthyrningspolicy och våra regler och riktlinjer i sin helhet.​​​

    Hälsningar

    Helena Uthyrare