Handläggningstid för andrahandsuthyrning?

Hej!
Vi planerar eventuellt hyra ut vår lgh för 1 år p.g.a. arbete på annan ort. Hur långt innan måste man skicka in blanketten?

Kommentarer

  • Hej Minna,
    Handläggningstiden för en ansökan om andrahandsuthyrning är cirka en (1) månad, förutsatt att ärendet inte behöver kompletteras vilket kan förlänga handläggningstiden något.

    Vår rekommendation är att skicka in sin ansökan två (2) månader innan uthyrningens början. På så vis hinner man få sin ansökan behandlad även om det skulle vara t. ex. semestertider.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning,