Grovsoprum

I Västerhaninge har de en grovsop som är öppen på torsdagskvällar.
Jag undrar varför den inte kan vara öppen andra tider.
Jobbar man sent på torsdagar hinner man aldrig till soprummet och det är inte tillgängligt för hyresgäster.
Vi utan bil har även stora problem med att ta oss till industriområdet i jordbro.
Är det verkligen rimligt att det ska vara så för oss som arbetar sent?

Kommentarer

  • Hej Jenni och tack för din fråga!

    I grunden måste varje hyresgäst själv ombesörja hanteringen av sina grovsopor och transport till kommunens närmsta återvinningstation som är Jordbro.

    Hanteringen av gropsoprummet i Västerhaninge hanteras ideéllt av eldsjälar i området och Haninge Bostäder betalar grovsophanteringens kostnader för att kunna erbjuda en grovsopshantering i området. Önskas fler eller längre öppettider är ni säkert varmt välkomna att hjälpa till med hanteringen av grovsoprummet.

    Mera info finns i bifogat Boblad.
    Boblad nr 2-2016​​​

    Jeasmine Kundservice